A vörös káposzta – de nevezhetjük lila káposztának is – egy olyan superfood, amely már 8-10 hónapos kortól bevezethető a baba étrendjébe, mégis sokan csak egy “K betűs mumusnak” tartják, így jóval később kezdik el a kóstoltatását,

pedig…
A vörös káposzta C-vitamin tartalma 5-ször nagyobb, mint a fehér és zöld társaié, emellett pedig nagy mennyiségben tartalmaz A-, B- vitaminokat, antioxidánsokat, rostokat, káliumot, jódot, kalciumot, foszfort és vasat is.

Gyermekeknek mindenképpen ajánlatos adni, hiszen hozzájárul a csontrendszerük megfelelő kialakulásához és erősödéséhez, ráadásul a benne lévő vitaminok erősítik a picik immunrendszerét és segítik a gyomor-bélrendszer optimális működését is.
Javítja a mentális teljesítményt, a memóriát és a koncentrációt is, így kedvező hatást gyakorol a gyermekek teljesítményére. S ha mindez nem lenne elég, a lila káposzta antioxidánsokban is gazdagabb, mint zöld vagy fehér társai, és izgalmasabb étel lehet a kicsiknek a színe miatt. Természetesen fermentált formában is adható gyerekeknek is. Csupán arra kell figyelni, ha túlzottan sós és savanyú lenne, akkor folyó vízzel öblítsük át.

*Tipp: ha teszel egy pici ecetet a főzővízbe, akkor nem veszíti el a szép színét, természetesen a gyermeknek készítve erre semmi szükség.

Az emésztőrendszernek nagyon jót tesz, élelmi rost tartalmának köszönhetően hatékonyan segíti az emésztési folyamatot… ugyanakkor, igen, puffaszt is.

A lilakáposzta Magyarországon is terem – tudatos vásárlóként pedig érdemes a hazai, szezonális terményeket előnyben részesíteni! Vásárláskor ugyanakkor mindig figyelj arra, hogy élénk színű, ne túl sötét és kemény példányokat válassz, amelynek a külső levelei még véletlenül se legyenek fonnyadtak!

Tudtad? Minél kisebb a káposztafej, annál zsengébb és édesebb a levele. Hűvös helyen tárold (pl kamrában, pincében, hűtőszekrényben) – de ne túl sokáig, ugyanis minél később használod fel, annál kevesebb lesz a vitamintartalma!

Pürésítve a vöröskáposzta remekül kombinálható egyéb alapanyagokkal (pl alma) is, nagyobbacska gyerkőcöknek pedig kínálhatod párolva köretként vagy megsütve rizzsel és hússal. Készülhet belőle leves vagy akár főzelék, de tésztához keverve is nagyon finom. Mivel puffaszt, célszerű az első főzőlevét leönteni. Ha túlvagytok a bevezetésen és nem okozott panaszt, a későbbiekben eheti nyersen is a gyerkőc, például reszelve.

Túl sok lett az elkészült finomság? Fagyasszátok le az LFGB minősítésű, szuper pürétartókba, amelyeket sok más termékkel együtt – megtaláltok a ManóMenü webshopban.

Inspiráló recepteket pedig a következő linken tudsz elérni a weboldalon www.manomenu.hu/receptek

 

Forrás:

Blaiss, MS., McCants, ML, Lehrer, SB. (1987). A káposzta anafilaxiája: allergének kimutatása . Ann Allergy Asthma Immunology, 58(4):248-50. Letöltve: 2020. április 2

https://hu.domesticfutures.com/krasnaya-kapusta-polza-i-vred-sostav-protivopokazaniya-10181

https://egeszsegter.hu/cikk/550/jo-fej-a-daganatok-ellen-voroskaposzta-vagy-lilakaposzta#gsc.tab=0

https://www.hazipatika.com/eletmod/tudomanyos_erdekessegek/cikkek/voros_kaposzta_minel_tobb_annal_jobb/20080331132534

 

Pin It on Pinterest

Share This