Szezonális finomságok – cseresznye

A cseresznye egy igazi vitaminbomba!

✅ Kifejezetten sok A-, B1-, B2-, B6- és C-vitamint tartalmaz, valamint vasat, magnéziumot és kalciumot is. Mindemellett jelentős folsav, pantoténsav, niacin, biotin és riboflavin forrás is. Színes karotinoidjai (béta-karotin, lutein és zeaxantin), antociánjai és flavonoidjai gyulladásgátló, fájdalomcsillapító hatásúak, antioxidáns- és vitamintartalmának köszönhetően sokan vese- és vértisztító gyümölcsnek tartják.

cseresznye bevezetése a babák étrendjébe

 9-10. hónapos kortól javasolt kóstoltatni a picikkel, első körben pépesítve. Mint minden új ételnél, a cseresznye bevezetésénél is kezdj pici adagokban, és mellékhatás híján növeld apránként, pár naponta a mennyiséget!

 Természetesen frissen, nyersen, a fáról szedve a legfinomabb. Érdemes azonban ellenállni a kísértésnek, és alaposan megmosni fogyasztás előtt. Kimagozva kiváló alapanyag levesekhez, szószokhoz, süteményekhez és befőttnek is. Vásárláskor arra figyeljetek, hogy a gyümölcsök legyenek épek, folt- és repedésmentesek, kemények és fényes héjúak, a száruk pedig legyen kemény és élénkzöld!  

❗️Fontos kiemelnünk, hogy kör keresztmetszete és mérete miatt csak félbe vagy negyedbe vágva adjuk 2-3 év alatti babának (természetesen magozva), nehogy fulladást okozzon!

Ha tanácstalan vagy mit tudnál készíteni ebből a finom gyümölcsből, javaslom próbáld ki az alábbi cseresznyés banánpürét

Hozzávalók:

fél banán,  8 szem cseresznye

Elkészítése:

a banánt meghámozzuk, a cseresznyét alaposan megmossuk és eltávolítjuk a magját. Ezután botmixerrel pürésítjük.
Ha most kezded a cseresznye bevezetését, akkor érdemes eltávolítani a héját, melyet úgy tehetsz meg, hogy forró vízbe mártod, majd utána hidegbe. Ezután a héj a paradicsomhoz hasonlóan könnyen eltávolítható.

Tipp:

Ha belekeversz egy negyed avokádót még gazdagabbá teheted a pürét. Belekeverhetsz 1-2 evőkanálnyi forrázott zabot is.

Ha sok maradt az elkészített finomságból, itt találsz segítséget ahhoz, hogy
hogyan fagyassz le püréket. ManóMenü/hogyan-fagyasszuk-le-a-püréket
 
Itt pedig találsz hozzá pürétartókat is  shop.manomenu.hu/tárolás
 
Forrás:
 

Fresh, Frozen or Canned Fruits and Vegetables: All Can Be Healthy Choices! (n.d.). Www.Heart.Org. Retrieved April 26, 2021.

A cseresznye 6 nagyszerű hatása (bien.hu)

Cseresznye jótékony hatásai – Cseresznye Info

ALAPANYAG KISOKOS