Az olajos magvak egyik legnépszerűbb képviselője hazánkban a dió, amely több ünnepi sütemény kihagyhatatlan alapanyagául is szolgál – így érdemes gondoskodni róla, hogy még Karácsony előtt biztonsággal bevezessük babánk étrendjébe!

 
Persze nemcsak ezért éri meg időben bevezetni a gyermekünk étrendjébe, hanem mert ez a csodás termés tele van alfa-linolsavval (amely egy roppant egészséges növényi zsír), ezzel támogatva a kicsik egészséges szív- és idegrendszeri fejlődését.
 
A dió rostot is tartalmaz az emésztés elősegítésére, valamint folátot és cinket a növekedés és az immunitás erősítésére. Mint minden dióféle, a dió is kiváló vasforrás, így különösen egészséges táplálék a növényi alapú étrenden lévő babák számára.
 
👶 Mivel a dió gyakori allergén, érdemes még egy éves kor előtt bevezetni! 
Erre a legjobb megoldás a finomra őrölt formáját vagy dióvajat használni, hiszen a tört, vagy egész diódarabok sajnos komoly fulladásveszélyt jelenthetnek!

❗️ Bevezetéskor mindenféleképpen ügyeljünk arra, hogy kis lépésekben haladjunk – akkor is, ha egyébként nincsen allergiás a családban!
 
Először keverjünk csak egy csipet őrölt diót, vagy egy ‘kiskanál hegynyi’ dióvajat a baba ételéhez, és ha nem figyelünk meg mellékhatást, akkor növeljük fokozatosan a mennyiséget az elkövetkezendő napokban! Fontos, hogy a szokásos élelmiszer-allergéneket (például a dióféléket) rendszeresen (lehetőleg hetente kétszer 1 grammal) tartsuk az étrendben, miután bevezettük őket. Bár az egyik diófélére adott allergia növeli a többire adott allergia kialakulásának kockázatát, ez nem törvényszerű, így a dióra mutatott allergia nem feltétlenül jelenti azt, hogy az összes diófélét ki kell venni az étrendből. Ritka esetben a gyermek ki is nőheti a dió-allergiát.
(Ha azt gyanítjuk, hogy gyermekünk allergiás lehet a diófélékre, esetleg allergia jeleit is mutatja, mindenképpen forduljunk szakemberhez!)
 
 
Fontos még, hogy lehetőleg sótlan és cukrozatlan formában adjuk a picinek!
Sajnos a dió könnyen avasodik, ugyanakkor kiválóan fagyasztható! A bontott dióvajat mindenképpen hűtőben tároljuk, a fagyasztott diót pedig egy éven belül használjuk fel!
 
 
 
                                        Kedvet kaptál egy jó kis diós recept kipróbálásához?
Próbáld ki ezt a -> diós piskóta receptet, melyet már a babádnak 11 hónapos korától kínálhatsz.
 
 
 
Forrás:

Ros, E. (2010). A diófogyasztás egészségügyi előnyei . Nutrients , 2(7), 652–682. DOI: 10.3390/nu2070652 . Letöltve: 2021. július 1.

Rellinger, D. (2013). Friss dió tartósítása a tápanyagtartalom megőrzése érdekében . A Michigan Állami Egyetem bővítése . Letöltve: 2021. július 1.

Amerikai Gyermekgyógyászati Akadémia. nd) Csecsemőélelmezés és -etetés . Letöltve: 2021. július 1.

HealthyChildren.org. (2019). Fulladás megelőzése . Letöltve: 2021. július 1.

Amerikai Allergia Asztma és Immunológiai Akadémia. Minden, amit a dióallergiáról tudni kell . Letöltve: 2021. július 1.

Pin It on Pinterest

Share This