Sok kisgyermekes szülő megtapasztalja, hogy bár próbálnak változatosan, minél többféle ételt felvonultatni a családi étkezések alkalmával, a gyereknek mindig csak egy szó hagyja el a száját, ha megkérdezik, mi legyen az ebéd vagy vacsora… ez a szó pedig a TÉSZTA!
Nézzük csak meg, mi lehet a háttérben, hogy a gyermekek többségének bizony eljön az az idő az életében, amikor szinte nem hajlandó mást enni, csak tésztát.

A gyerekeknek van egy evolúciós, veleszületett hajlama arra, hogy az édes és magas keményítőtartalmú élelmiszerek iránt lelkesednek. Ezek az élelmiszerek megfelelőek a fejlődő szervek és a gyorsan növekvő agy számára.
Bár sok szülő úgy dönt, hogy korlátozza a szénhidrátokat a gyermek étrendjében, vagy csak a teljes kiőrlésű gabonát fogyaszthatja, ez általában nem ajánlatos, hacsak nem egészségügyi okokból, egészségügyi szakember kérésére, és annak szigorú kontrollja mellett történik ez. Kisgyermekek esetében lehetőleg ne haladja meg a teljes kiőrlésű gabona az 50%-ot, de vannak szakemberek, akik a 30% körüli arányt javasolják.


Ahelyett, hogy megpróbáljuk tiltani gyermekünket a túl sok tésztától, (ezzel frusztrációt okozva a napi étkezésben), sokkal jobb ötletnek tűnhet, ha kipróbálunk más, nem búza alapú tésztákat is.
Kezdjük mindjárt az én nagy kedvencemmel a vöröslencse tésztával. A vöröslencséről érdemes tudni, hogy 100g-ban 25 g fehérje, 11 g rost, 41mg kalcium, 7,6 mg vas, és 72 mg magnézium van. Ezek mind egytől egyik nagyon hasznosak egy fejlődésben lévő szervezet számára, így mindenképpen ajánlom, hogy a szeretett sima búzatésztát hetente legalább egyszer egészítsük ki vöröslencse tésztával. Természetesen ahhoz, hogy a magasnak mondható vastartalomból, minél több hasznosulni tudjon, fontos, hogy C vitaminban gazdag zöldséget vagy gyümölcsöt is kínáljunk az étkezéskor gyermekünknek.


Másik nagy aduász lehet a változatosság elérésében a hajdina tészta. A hajdina értékes vitaminforrás és antioxidáns, mivel a B-vitamincsoport majdnem minden tagját tartalmazza. Élelmirost tartalma magas, felhasználási módja sokoldalú. Furcsa módon nem annyira íze, mint inkább a tészta sötét színe, ami elsősorban eltér a sima tésztától, de mindenképpen megéri próbálkozni beépíteni a menübe.
Ezenkívül érdemes kipróbálni még a csicseriborsóból készült tésztát is, mely szintén ízben, állagban és összetételben is hasznos tagja lehet az otthoni tésztaseregnek.

Nem utolsó sorban, finom szószokkal is változatossá tehetjük a tésztaételeket, ehhez szuper tippeket találsz receptjeink között:
https://manomenu.hu/ebed/sajtos-makaroni
https://manomenu.hu/ebed/zold-teszta
https://www.youtube.com/watch?v=cPNf1uMzJuQ
Sok esetben a zöldségek, húsok is jobban csúsznak, ha a hőn szeretett tészták között bújnak meg, ezért soha ne add fel a próbálkozást!
Ne félj újdonságokat kipróbálni, hiszen ezzel csak változatosabbá, gazdagabbá, kiegyensúlyozottabbá teheted gyermeked étkezését.

Pin It on Pinterest

Share This