Segítség nem eszik a gyerekem!

Sok szülő rémálma, hogy a gyermeke nem eszik megfelelő mennyiségű ételt. Sokszor a megoldás, illetve az ok, ott van a szemünk előtt, mégsem vesszük észre. Megpróbálunk ebben segíteni.

  1. Főétkezések közötti nassolások

Főleg a totyogóknál fordul elő, de nem ritka nagyobb gyermekeknél is, hogy egyszerre nem tudnak nagyobb mennyiséget megenni, éppen ezért szükséges legalább a napi 5 étkezés. Arra azonban oda kell figyelnünk, hogy ezen étkezések között, csak friss gyümölcsöt vagy zöldséget adjunk nekik.

  1. Figyeljünk oda, hogy mit iszik a gyermek

A junior italok, tej, ivójoghurtok, gyümölcslevek sok energiát tartalmazhatnak, és eltelítik a gyermeket, ezért ha az étkezések között, előtt nem vizet hanem ezeket adjuk, bizony az a jó étvágy rovására mehet. Ezért fontos, hogy a szomjat első sorban csak vízzel csillapítsuk.

  1. Dícsérjük meg, ne büntessük

Ha jóízüen, kellő mennyiséget evett dícsérjük meg. Soha ne büntessük semmivel, ha nem evett eleget, mert nem fogjuk elérni a kívánt hatást!

  1. Nem kell másik ételt ajánlani

Ha a gyermek nem kér többet az ételből tegyük félre, de ne ajánljunk helyette másikat, főleg akkor ha azt már korábban is megette. Legfőképpen ne kekszet vagy csipszet. Ha éhes lesz, meg fogja enni!

  1. Új ételek, ízek a tányéron

Minél többfajta alapanyaggal ismertetjük meg a gyermekünket, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy változatos étrendet tudunk követni vele, hiszen a sok alapanyagból, biztosan lesz pár tucat amit szeretni fog, és akkor azokat könnyedén varriálhatjuk.

  1. Ne vonja el semmi a figyelmet az evésről

Legtöbbször az is probléma, hogy a gyerekek figyelme könnyedén elkalandozik, így nehéz rávenni őket, hogy az ételre és az evésre koncentráljanak. Iktassunk ki minden zavaró tényezőz pl: TV, játékok, stb

  1. 1 falat a jó falat

Vannak gyerekek akik nem szeretik az evőeszköz használatot, de mint sok mindent ezt sem lehet erőltetni az első pár évben, mert a visszájára sülhet el. Ebben az esetben készítsünk olyan falatokat amit könnyedén a szájához tud emelni, és egyben bekapni.

  1. Fő a nyugalom

Sokszor csak az van az étel visszautasításának hátterében, hogy a gyermek szeretné megtörni az étkezés rendjét, és több figyelmet szeretne. Ne kezdjünk el vele hadakozni, vagy vitatkozni esetleg fenyegetni. Ne erőltessük az ételt.

  1. Vonjuk be a gyereket az étkezésbe

Legyen szó akár ételkészítésről, akár a terítésről vonjuk be a nagyobb gyerekeket. Hagyjuk, hogy magának merjen, és kiválaszthassa melyik ételtípusból mennyit szeretne. Ettől mindjárt felnőttesebbé válik, amit a gyerekek nagyon szeretnek.

 

Természetesen ha korábban nem volt tapasztalható az étvágytalanság, és a mostani állapothoz bágyadtság, lehangoltság társul forduljunk orvoshoz, mert megbújhat betegség is a háttérben!

Pin It on Pinterest

Share This